דף הבית
גישור זוגי
היתרונות הרבים בהסכם חיים משותפים

היתרונות הרבים בהסכם חיים משותפים

במרכז שולם לגישור אנו יוצרים הסכמי חיים משותפים עבור משפחות רבות המחליטות על דרך מיוחדת זו לאיחוד. יחד עם הזוג אנו מעלים נושאים הנכללים בהסכם ואת הסיבה לכך, מציגים דרכים בהן עונה ההסכם על תנאי החוק השונים הרלוונטיים לכל מישור ויחד מגבשים הסכמות מודעות להסכם הוגן, אוהב ומאוזן. ישנה חשיבות מקצועית ומשפטית רבה לעריכת הסכם חיים משותפים ואנו נפרט אותה כאן, בתהליך עדין ורגיש, וכן מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל עת על מנת להתייעץ על הדרך העדיפה ביותר עבורכם. 

מהו הסכם חיים משותפים?

הסכם זה הוא הזדמנות לזוגות החיים יחד להסדיר את כלל מערכת היחסים בינהם בסוג של חוזה אשר מבטא את רצונם המשותף וההסכמות בינהם. בשונה מהסכם ממון, המיועד למצב של פרידה, הסכם חיים משותפים כשמו כן הוא – נועד להבטיח חיים בצוותא ונושא הממון הנו רק סעיף אחד בו. הסכם זה מעניק לבני הזוג תמיכה וגיבוי גם אם אינם נשואים לפי דין זה או אחר ובפירוש מונע מחלוקות רבות וסכסוכים העלולים להיווצר בין בני זוג.

אחד מהיתרונות החשובים בהסכם זה הוא שניתן, אך אין חובה להגיש אותו לאישור בית המשפט או גוף אחר: נבחרת המגשרים שלנו כוללת עו"ד המתמחה בעולם דיני המשפחה יחד עם אנשי מקצוע מתחום הטיפול המשפחתי, עו"ס ופסיכולוג, ויחד איתכם אנו נגבש את ההסכמות החשובות שלכם בתחומים החיוניים להסכם. עם חתימתכם הופך ההסכם לתקף.

    יתרונות הסכם חיים משותפים

    בראש ובראשונה זהו מנגנון משפטי רשמי להכרה בזוגיות שלכם, וכיום הוא עשוי לשמש אתכם מול רשויות שונות בהן תידרשו להציג סוג כזה של הסכם. במקרים בהם תהיו זכאים להטבות של זוג וכד' יבוא הסכם תקף זה במקום נישואין ויסייע לכם לקבל הכרה כזוג נשוי בין השאר מטעם רשויות המס או הביטוח הלאומי. בנוסף, מאחר ואינכם נשואים הרי שחוק יחסי ממון לא חל עליכם: כיצד לפיכך מחושבים הנכסים שלכם, על מה בכל זאת חל שיתוף ועל מה לא – הסכם חיים משותפים כולל גם התייחסויות חיוניות אלו ומעניק פתרון לשאלות כלכליות פתוחות בינכם. לגישור זוגי הנערך על ידי צוות מגשרים מקצועי יש יתרון מהותי בגיבוש הבנות בין בני הזוג שיהוו רקע להסכם: זהו הסכם שיבטא את רצונכם כאשר אנו מלווים אתכם בשדות המקצועיים השונים והתחומים בהם הוא נוגע.

    היתרונות עבור זוגות הנפגשים בגיל בוגר

    זוגות רבים נפגשים בגיל בו הם כבר צברו נכסים ולעיתים היו במערכת יחסים קודמת והם הורים לילדים. זוגות מבוססים ימצאו יתרונות רבים וחשיבות מיוחדת לחתימה על הסכם חיים משותפים. המדובר לרוב באנשים שגם אם היו נשואים בעבר, אינם רוצים להתחתן מחדש אך בהחלט מתכננים חיים משותפים: ההסכם חשוב לעתיד ובעיקר בנושאים פיננסיים בהם צריך להבדיל בין הנכסים שהביא עימו כל בן זוג, הפוליסות והקרנות השונות בהן הוא מבוטח ומי יהיה זכאי לקצבאות הנובעות מהן, נושאי ירושה לילדים מנישואים קודמים ועוד.

    הסכם החוסך מחלוקות בעתיד

    אחד היתרונות החשובים בהסכם חיים משותפים היא ההתייחסות שלו אל העתיד והביטחון שהוא מעניק לכל אחד מבני הזוג בכך שהפרידה תתנהל מראש באופן הוגן וללא מלחמות משפטיות. כל אחד מבני הזוג יודע מראש איך נראה הבידול בין הנכסים ומה משותף, ובני הזוג בעצמם הם שמגיעים להסכמות הדרושות. אם חלילה יגיע הזוג למצב של פרידה הרי שתוקפו של ההסכם מגן על זכויותיו של כל צד וקובע את האופן בו יחולק הרכוש, או להבדיל, כיצד להתמודד עם חובות. הסכם מפורט הנערך על ידי אנשי מקצוע יעניק מסגרת רחבה מאוד, תשובות ופתרונות מוכנים לשאלות שעלולות להוות מוקד למחלוקות קשות.

    מה בדרך כלל כולל ההסכם?

    בהסכם לחיים משותפים נכללים מגוון רחב של נושאים אשר מטבע הדברים מהווים חלק נכבד מהזוגיות. ההסכם אינו סטנדרטי והוא נתפר במיוחד לצרכים שלכם ויחד אתכם: החל מניהול משק הבית, דרך הכנסות של כל צד מעבודה או מנכסים אחרים, ההתייחסות לרכוש שהבאתם אל הקשר ואל הרכוש שתתחילו לצבור יחד, ירושות אם יהיו, תביעות שהוגשו נגד מי מהצדדים או חובות שהיו וכאלה שנוצרו במהלך הזמן יחד ועוד.

    פעמים רבות כולל ההסכם מראש התייחסות למקרים של פרידה בעתיד באספקט המשפחתי ולא רק הכלכלי: בהסכם ניתן לכלול כבר מתחילתו מנגנונים שיסייעו לפרידה חלקה וכוללים הסדרי ראייה לילדים אם ישנם וכן מנגנונים ליישוב סכסוך – ולמשל ניתן לקבוע כי במקרים של מחלוקות מתחייב הזוג לפנות לגישור בטרם פרידה.

    לסיכום,

    לידועים בציבור וזוגות שאינם מתכננים להינשא (אך גם עבור מי שכן), לזוגות חד מיניים וזוגות שחיים בין שתי ארצות ובכלל, אנו ממליצים מעומק הלב לערוך הסכם חיים משותפים ובעת הצורך אנו נדאג גם להגישו לאישור הערכאות המתאימות. להסכם מקיף המנוסח במקצועיות חשיבות רבה הן לניהול תקין של אספקטים שונים בחיי היומיום והן ליכולת ליישב מחלוקות או לחילופין להיפרד באופן חלק, הוגן והדדי, ללא מלחמות מיותרות ויקרות. תוקפו של ההסכם וחוסנו המשפטי כפופים לניסוח הנכון שלו ואנו מתמחים בסוג זה של הסכמים ומזמינים אתכם להתייעץ עימנו ולהתרשם כיצד יכול הסכם כזה להעניק לשני בני הזוג את מקסימום הביטחון בצוותא, באופן פשוט ופרקטי.

     

    רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

    תפריט נגישות