דף הבית
הליך גישור
ניהול קונפליקטים

ניהול קונפליקטים

כולנו מכירים את התחושה שהקונפליקט מנהל אותנו. אנחנו נכנסים למצב תגובתי מתוך פחדים הישרדותיים ומגיבים מתוך "טייס אוטומטי" שמטרתו להגן עלינו. נעלבתי? אפגע בו חזרה. נפגעתי? אני מנתק מגע. מנגנוני הגנה, שבחלקם אינם מודעים, היוצרים לנו מציאות של מאבק ותחושת חוסר אונים. המקום בו אדם מרגיש שיוצא משליטה עלול להביא לתגובות שמחריפות את האירוע במקום להתמודד איתו באופן אינטליגנטי ויעיל.

איזו דוגמא (Modeling) אנחנו נותנים לילדים שלנו?

פגשנו בתהליכי גישור ובתהליכי מנטורינג (Mentoring) לניהול קונפליקטים הרבה אנשים שהמציאות שלהם רצופת קונפליקטים, מריבות, כעסים ותחושות קשות כלפי הסביבה. הדבר נובע פעמים רבות מתחושת חוסר הוגנות או חוסר צדק שאנחנו מרגישים כלפי האנשים איתם אנו נכנסים לקונפליקט. ואז, על מנת ליצור הוגנות וצדק אנו מטיחים בהם האשמות קשות שרובן אמת – האמת שלנו!

פגשנו גם אנשים שהמנגנונים שלהם עובדים הפוך: מישהו יורה עלי? אני בורחת – נמנעת – מוותרת. מישהי מטיחה בי האשמות? אני באמת אשם! הכל בגללי – איזה דפוק אני!

הילדים שלנו רואים אותנו כל הזמן ובכל מצב וכולנו מכירים את רגשות האשם על כך ששוב לא ניהלנו את המצב כמו שהיינו רוצים.

האם אפשר להשתפר בניהול קונפליקטים?

התשובה ברורה. כן. זה דורש הבנה ותרגול והחיים משתנים משמעותית. במקום להגיב באופן אוטומטי, אנחנו מזהים מוקדם ככל האפשר את ההפעלה האוטומטית אצלנו ואז מתמודדים עם הסיטואציה ממקום מודע. בקורס גישור בסיסי וכמובן בקורסי גישור מתקדמים יותר, אותם אנו מעבירים להכשרת מגשרים, אחד הבסיסים של עבודת המגשר הינו עבודה מודעת, נוכחת – מאמנים את המגשר לפעול מתוך מדיטציה. הפוקוס וההתבוננות מחזירים לנו את תחושת השליטה בסיטואציה ומאפשרים לנו לפעול או לא לפעול באופן מודע ושלו.

ברור שכמגשר זה הרבה יותר קל – אנחנו לא צד בקונפליקט ולכן יכולים לנהל אותו באופן שאינו מוטה ומסתכל על הסיטואציה באופן רחב – לראות את כל התמונה. זו דרך טובה להתאמן על היכולת להיות נוכח בקונפליקט מבלי להגיב באופן אוטומטי ולהתערב באופן יעיל ומקדם כדי להביא את הצדדים לסיום הסכסוך ולהסדר.

האם חייבים לעשות קורס גישור כדי להשתפר בניהול קונפליקטים?

התשובה היא לא. חלק מלקוחותינו הם אנשים שמבקשים להשתפר בדרך ניהול הקונפליקטים בחייהם (בעבודה / בבית / עם הסביבה) באופן של פגישות אחד על אחד יחד עם מגשר או מגשרת מנוסים המדריכים את האדם עקב בצד אגודל כדי לשפר את דרך ההתמודדות עם הקונפליקטים בחייו. התהליך הוא תהליך מובנה ויחד עם זאת דינאמי מאד ומאפשר פרספקטיבה רחבה על קונפליקטים מורכבים כגון תהליכי גירושין / קשיים עם שותפים / ניהול קונפליקטים בין עובדים / מנהלים וכד'.

נבחרת המגשרים של שולם מורכבת מאנשי מקצוע מתחומים שונים כגון ייעוץ ארגוני / עריכת דין / פסיכולוגיה ופסיכיאטריה ומותאמים לאדם המבקש להשתפר בניהול קונפליקטים על מנת להפוך את הקונפליקטים בחייכם למשאב וכוח לגדול ולהתמודד עם החיים באופן קונסטרוקטיבי.

 

רוצים לשמוע עוד על ניהול קונפליקטים? לקבל כלים שישפרו את דרך ההתמודדות שלך עם הסביבה?

פגישת זום ללא תשלום עם ניר בן-נון, מגשר, עו"ד ומייסד שולם בתיאום עם רוית שלנו ב 053-3342-667

בפגישה נלמד להכיר אותך, להבין איפה חשוב לך להשתפר ונחליט יחד מהו התהליך המתאים ומי האדם המתאים שיוביל אותו

בכל שאלה פנו אלינו כאן:

    קונפליקט הוא סיטואציה שכולנו חווים, ובכל תחומי החיים. איך ננהל קונפליקטים באופן שיסייע לנו להגיע לתוצאות הרצויות וכיצד הליך גישור יכול לסייע לנהל את הקונפליקט באופן מכבד ולהפוך את הקונפליקט למצמיח ולממוקד במציאת פתרונות הוגנים ויצירתיים?

    מה זה קונפליקט?

    כשאנו חיים עם אדם אחר, אם זה במסגרת המשפחתית, בעבודה, בבניין המשותף או במדינה כולה, מטבע הדברים יעלו חילוקי דעות ואי הסכמות בנוגע לנושאים שונים, זאת מאחר ולכל אדם הסתכלות שונה על העולם, על כל חלקיו ופרטיו. אי הסכמה היא דבר מקובל ואף שכיח. אולם, כאשר יש אי הסכמה שמובילה לוויכוחים, להתכתשות מילולית והתעקשות של כל צד על הדרך הזו, מצב כזה ייקרא קונפליקט.

    כאשר הקונפליקט אינו מנוהל נכון, הוא עלול להוביל למרדנות, לאי ציות, התנהגות אלימה ועד להסלמת המצב שיכול להפוך לסכסוך מורכב עוד יותר משהיה בתחילתו.

    כדי למנוע אפשרות כזו, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם המצב, או במילים אחרות, ניהול קונפליקטים.

    ניהול קונפליקטים כדרך חיים

    כדי לדעת כיצד לנהל קונפליקטים, או להגיע לפתרון שלהם, נדרשים ידע, גישה וכלים אפקטיביים ומיומנויות נוספות שיסייע להגיע לפתרון. דרך מצוינת ויעילה לניהול קונפליקטים היא באמצעות גישור, שמביא עימו השקפת עולם שונה וממוקדת ליישוב המחלוקות והקונפליקטים, גם כדרך חיים ולפני שהמצב יסלים.

    תפקידי המגשר – צד שלישי נייטרלי –  כמנהל את הקונפליקט, כוללים כלים שיסייעו לו להתנהל במצבי אי הסכמה ולהגיע, בשלבים, לפתרון מקובל, תוך הבנת הסוגיות והדילמות המתעוררות בתהליך ושמירה על אתיקה מקצועית כל העת. תהליך ניהול קונפליקטים המתנהל באופן ראוי ומקצועי, יביא בסופו של דבר, בסבירות גבוהה, למצב של בניית הסכמות בין הצדדים החלוקים ולהסדר גישור.

    ניהול קונפליקטים הוא כלי אפקטיבי שמשולבות בו מיומנויות של גישור. המטרה היא לנהל את הקונפליקט באופן בו הצדדים החלוקים בדעותיהם יקחו אחריות על דעותיהם, או מעשיהם, ויגיעו בעצמם למצב בו יתקבלו החלטות שיאפשרו להם להמשיך ולהתנהל ב'שוֹלֶם', בין אם מדובר במקום העבודה, במערכות יחסים או בכל מקום בו נותר הקונפליקט.

    אחד הכלים המשמעותיים המשמשים את המגשר בניהול קונפליקטים הוא היכולת לשבת עם כל אחד מהצדדים בנפרד. במקרה כזה, המגשר ישמור את כל המידע שנמסר לו בסודיות למעט במקרים בהם אותו צד מאשר למגשר לשתף גם את הצד השני. באופן זה, יכול המגשר ללמוד על מה שחשוב לאותו צד ולסייע לו לקדם את האינטרסים והצרכים שלו. כך גם עם הצד השני.

    כלי נוסף ומשמעותי מאד העומד לרשות המגשר בניהול הקונפליקט, הוא החיסיון החל על הליך הגישור. "מה שקורה בגישור נשאר בגישור" ואסור לעשות בו שימוש במקרה בו הקונפליקט מתגלגל לפתחו של בית המשפט. החיסיון מאפשר לצדדים לנהל שיח חופשי ופתוח מבלי שיש חשש למי מהם, שההסכמות ישמשו כנגדם. הדבר היחיד שאינו סודי וחסוי (אלא אם הצדדים לקונפליקט מסכימים אחרת) הוא הסדר גישור שנחתם על ידי הצדדים ומבוסס על הסכמותיהם.

    ניהול קונפליקטים בדרך של גישור מסייע לצדדים המצויים בקונפליקט לקבל כלים לייצור פתרונות מוסכמים, אליהם יהיו כל המעורבים בתהליך מחוייבים בהמשך הדרך.

    באמצעות הליך גישורי של ניהול קונפליקטים, יכולים הצדדים, בנוסף לייצור פתרונות מוסכמים, גם לטפל בקונפליקט באופן ענייני, מבלי להתעלם מהאלמנטים הרגשיים, לנהל שיחות, גם אם קשות, באופן מכבד, ענייני ויעיל, ולהשתמש בכלים אלו גם בעתיד.

    ניהול קונפליקטים מסייע לשפר את היכולת להניע אנשים באמצעות תהליכים של דיאלוג, ולשמש כצומת של הקונפליקט אותו אתם מתבקשים לנהל.

    לקבלת מידע נוסף, צרו עמנו קשר ונוכל להרחיב בנושא גישור וניהול קונפליקטים, ככלי אפקטיבי לפתרון משברים.

    רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

    תפריט נגישות