דף הבית
מאמרי גישור גירושין
חלוקת רכוש בגירושין

חלוקת רכוש בגירושין

חלוקה חכמה של הרכוש שנצבר עשויה לחסוך לכם שנים של התדיינות והגדלת העוגה המשפחתית לעומת התדיינות משפטית?

הזכויות, הכספים הנזילים והעתידיים, דירת המגורים וגם החובות בחלוקה נכונה יחסכו מכם מיסים מיותרים, כספים שיבוזבזו על מריבות ועגמת נפש רבה.

מהן הדרכים להחליט על חלוקת רכוש בגירושין?

ישנן דרכים רבות לבצע חלוקת רכוש בין בני זוג. השלב הראשון להבנה לגבי חלוקת רכוש בגירושין באופן נכון הוא בדיקת העובדות: מהו הרכוש המשותף?

יש לבדוק את שווי הנכסים, שווי הזכויות הסוציאליות (זכויות פנסיה, קופות גמל, ביטוחי מנהלים וכד') של כל אחד מהצדדים, החובות, שווי תכולת בית המגורים וכיוצ"ב.
ישנם סוגי רכוש הקשים יותר למדידה כגון: נכסי קריירה, מוניטין, אופציות ומניות. כאן, חלוקת רכוש יכולה להיות מורכבת יותר שכן השווי בפועל אינו ניתן למדידה מדויקת .

מה אומר החוק לגבי חלוקת רכוש בגירושין?

עפ"י חוק יחסי ממון בין בני זוג נקודת המוצא לביצוע חלוקת רכוש לזוגות שנישאו לאחר 1974 היא שכל הרכוש שנצבר במהלך הנישואין למעט רכוש שניתן לאחד מבני הזוג בירושה או במתנה מתחלק באופן שווה. כמובן שבמידה ובני הזוג סיכמו אחרת בהסכם ממון כי אז הרכוש יחולק לפי מה שסוכם במסגרת הסכם הממון.

בדומה לנכסים, גם חובות שנצברו במהלך החיים המשותפים מתחלקים בין הצדדים באופן בו יסכימו. ישנן דרכים יצירתיות להתחלק בחובות באופן כזה שפחות יכביד על בני הזוג. כמובן, שבכל משפחה יש להתייחס באופן פרטני לנושא חלוקת רכוש בגירושין והדבר חייב להיעשות ברגישות ומתוך ראייה כוללת של טובת ההורים והילדים.

מהן יתרונות תהליך גישור בביצוע חלוקת רכוש בגירושין?

1. הסכמה – ניתן לצאת מצילו של החוק כאשר ישנה הסכמה בין בני הזוג לגבי חלוקת רכוש באופן אחר.

2. פתרונות יצירתיים – ניתן לחשוב יחד על פתרונות יצירתיים אשר ישרתו את הרצונות והצרכים של שני בני הזוג ושל הילדים.

3. תהליך חסוי – כל ההסכמות שמתקבלות במהלך תהליך גישור אינן נחשפות בשום מקום אחר לרבות בפני ביהמ"ש.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

תפריט נגישות