דף הבית
מאמרי גישור
יתרונות עריכת הסכם שלום בית

יתרונות עריכת הסכם שלום בית

יתרונות עריכת הסכם שלום בית

שמירה על נישואין לאורך זמן ובשאיפה לכל החיים היא מטלה לא פשוטה בימינו. אם בעבר פרידות וגירושין היו נדירות יחסית וברוב המקרים נישואין היו לעולם הרי שהיום המצב השתנה לגמרי. העולם של היום הוא עולם מודרני יותר, עולם בו קדושת המשפחה וחיי הנישואין לא נשמרים כמו בעבר, והיום גם אנשים נוטים לפרק את החבילה הרבה יותר מהר ממה שהיה בעבר.

סטטיסטיקה

הסטטיסטיקות היום מדברות על כשליש מהזוגות שמתגרשים בישראל, ויש אף ערים כמו תל אביב שהמצב בהן חמור אף יותר מזה. המצב אם כן אינו פשוט והדרך הנכונה היא קודם כל לנסות ולפתור בעיות לפני שהולכים לרבנות, אם בשביל בני הזוג עצמם ואם בשביל הילדים אם ישנם, שהם הנפגעים העיקריים מהליך כזה. אך בין טיפול ומציאת פתרונות להמשך החיים ביחד ובין גירושין ישנה גם אפשרות ביניים שהיא הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

מהו הסכם שלום בית?

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין אומר דבר פשוט. שני בני הזוג מעוניינים קודם כל לנסות ולשקם את היחסים ביניהם ומוכנים לעשות לשם כך לא מעט, אך הם מודעים לכך שבניסיון הזה עלול גם לא לצלוח ולכן יש גם את אופציית גישור גירושין בסופה. זה אומר שעושים הסכם שמחייב את שני בני הזוג תקופה של ניסיון לשיקום שלום הבית אך באותו הסכם יש גם את הפרטים המוסכמים של מה יקרה אם הם יתגרשו. הסכם כזה הוא מפורט והוא כולל את כל הצדדים שכרוכים בהסכם גירושין כמו ממון, משמורת על הילדים, נכסים וכל השאר.

יתרונות

יש מספר יתרונות לעריכת הסכם שלום בית ולחילופין גירושין. הסכם כזה קודם כל ירגיע את שני הצדדים גם אם הם טעונים, ויאפשר להם לנסות ולגרום לשלום בית ביניהם עם הידיעה שגם אם זה לא יצלח תמיד יש את האופציה להתגרש ולא רק שיש את האופציה אלא שהיא כבר חתומה וסגורה מבחינתם. זה יוריד להם לחץ בידיעה שהכול כבר מסוכם ולא אמורות להיות בעיות אם הם יגיעו לרגע הזה. בנוסף, הסכם כזה ימנע מהם את ההתדיינות העתידית בבית המשפט מה שיחסוך להם הוצאות מרובות הן על עורכי דין והן על כל הפרוצדורה. לעיתים יש מקרים בהם חלק ניכר מבעיות השלום בית נוגעות לממון ועם הורדת ה"כאב ראש" הזה הם יכולים לנסות ולהשתקם בייתר קלות. ושלישית, זה יוריד מהם את המתח ואת ההתנצחויות העתידיות בבית המשפט שם בטוח הם לא יוכלו להגיע לשלום בית.

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוא הסכם שבמידה רבה מיועד לבטל את האופציה השנייה ולהוריד את הסיכויים שהיא תקרה, והוא נועד בשביל לעשות שלום בית אמיתי ולהזיז הצידה את הטרדות העתידיות. זוגות רבים שהלכו על הסכם כזה דיווחו על שינוי מדהים ביחסים ביניהם.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

תפריט נגישות