דף הבית
קורסים וסדנאות
סיפור על גישור על רובוטים ובינה מלאכותית ועל מדיטציה

סיפור על גישור על רובוטים ובינה מלאכותית ועל מדיטציה

לפני כמה שבועות באחד הגישורים שלי (ואני עושה גישורים מעל 15 שנה, כמעט בכל תחום, כולל גישורים מורכבים מאד עם כמה צדדים ועורכי דין), הרגשתי שהכל תקוע. שאנחנו (אנחנו עובדים בעיקר בצוותי מגשרים מהתחומים המשפטיים, הרגשיים והכלכליים) לא מצליחים "לפצח"….
שהצדדים מתחפרים בעמדותיהם.

באותו יום, דנה, שעובדת איתנו בכל מה שקשור לגישור בארגונים שלחה לינק לchatGPT ואמרה לי: "תיזהר", "אתה ממש הולך לאהוב את זה…" (שלא נאמר להתמכר)
בהתחלה השתעשעתי.
ואז קלטתי.
הדבר הזה אולי ממש מפחיד, אבל זה התמצית של הגאונות האנושית בכל מה שקשור גם לסיוע בצדדים קונפליקטואליים (למרות ששום דבר לא יחליף בעיני את הקשר האנושי של לב אל לב):

1. הרובוט יכול לנתח כמויות גדולות של נתונים ולחזות קונפליקטים פוטנציאליים במקרים של גישור. זה מאפשר לנו, המגשרים (או ההורים או המנהלים) לזהות דפוסים ופתרונות פוטנציאליים ביתר קלות.

2. הרובוט יכול לספק פתרונות מותאמים אישית על ידי ניתוח מאפייני מקרה בודד  והצעת דרכי פעולה מתאימות על סמך הנתונים. זה עוזר לנו לפתח פתרונות יצירתיים שמתאימים לצרכים הספציפיים של הצדדים המעורבים.

3. בינה מלאכותית יכולה לספק פרספקטיבות לצדדים שמגיעים מרקעים תרבותיים, כלכליים ורגשיים שונים. זה מאד עוזר לנו כמגשרים לבנות אמון עם צד/דים שאולי חש/ו "שלא רואים אות/ם".

4. בינה מלאכותית יכולה לסייע בניהול מסמכים, ארגון ואחזור, מה שהופך את תהליך הגישור ליעיל ואפקטיבי יותר. זה חוסך זמן ומפחית טעויות בתהליך הגישור.

לבסוף, הרובוט יכול לעזור בלהתעדכן בהתפתחויות בתחום על ידי מתן גישה למחקרים ולשיטות המומלצות העדכניות ביותר. זה עוזר לנו המגשרים לשפר ללא הרף את כישורינו ולספק תוצאות טובות יותר ללקוחותינו ואשכרא: "לעשות שולם".

כל כך התרגשתי מזה שהחלטנו לשלב כלי AI בעבודת הגישור וגילינו שהם מועילים להפליא. גם באותו מקרה בזכות רעיון שהCHATgpt העלה, הגישור "התקוע" התחיל להתקדם והצדדים הגיעו להסכם. החלטנו לשתף גם אתכם:

למי המפגש מתאים:

אנשים שגישור מעניין אותם או שרוצים להיכנס לעולם מופלא שמאגד תחומים אינסופיים ומתאים לכל אדם באשר הוא שאוהב לעזור ולהיות באמצע.

לאנשים שעשו פעם קורס גישור (התלהבו ממש אבל לא מצאו בזה פרנסה) ואנשים שממש מגשרים המון שנים וזה המקצוע שלהם.

בטח ובטח אלה שמשתמשים בכלים המופלאים של הגישור בכל מה שקשור לחיים המשפחתיים שלהם, לזוגיות, להורות, למנהלים, לרואי חשבון, עורכי דין בוודאי, גם רובוטים יוזמנו לאירוע ויציגו את יכולותיהם המופלאות…

אם בא לכם להירשם – תלחצו כאן ותמלאו את הטופס בעמוד. אנחנו ניקח את זה משם…

 

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

    הרבה שנים אני מגשר. הקונפליקט הוא חלק משמעותי מחיי עוד מימי ילדותי. התחלתי עם גישורים בין זוגות, המשכתי בגישורים אזרחיים שהופנו על ידי בתי המשפט, העברתי הכשרות, גישרתי במצבי קונפליקט בעסקים ובעסקים משפחתיים.

    מכנה משותף אחד יש לכל קונפליקט: הוא מנסה לשאוב אותך למקום לא מודע, תגובתי, שלילי.

    היכולת להתמודד עם קונפליקט ולא להישאב להגיב אליו, היא אחת היכולות המשמעותיות של בן אדם בכלל ושל מגשר בפרט. הבסיס להתמודדות היא תחושת נוכחות, חיבור ל-Center פנימי, רגליים על הקרקע, לב קשוב והתבוננות ממוקדת ברגע הזה.

    יכולת כזו דורשת תרגול והיא, בדומה לרגעי אושר או רגעי לחץ או כל מצב רגשי אחר, נמצאת והולכת לאיבוד.

    לאורך השנים, ככל שנחשפתי לעולם ה- Mindful Mediation, אני רואה איך יישום הנוכחות בחיי היום יום משנה צעד צעד את הדרך בה אני מגשר.

    כשעשינו בשוֹלֶם קורס גישור בסיסי כ-10 שנים לאחר תחילת הפרקטיקה הגישורית שלי, ונחשפתי לחיבור בין עולם המיינדפולנס לעולם הגישור באמצעות הכלים הגישוריים הבסיסיים, נדהמתי לגלות את העומק הרב, את ההשפעה על איכות ניהול הגישור, ואת הדהוד הדברים בכל תקשורת בין בני אדם, עם אשתי, עם ילדי, עם המגשרים בנבחרת המגשרים שלנו, עם המתגשרים, עם ספקים ובעיקר עם התחושה שיש אפשרות להתעלות מעל הרגשות והמחשבות שלרוב מנהלים אותנו ולהיות נוכח יותר וכתוצאה מכך שמח יותר.

    החלטנו בשוֹלֶם לעשות ריטריט של Mindful Mediation שיעביר אתכם חוויה עמוקה ומשמעותית – בעיני משנה חיים. הריטריט מתאים למגשרים, עורכי דין, מטפלים ואנשים מהעולמות העסקיים שרוצים להפוך את עצמם למתמודדים באופן מיטבי עם קונפליקט במקום פשוט להגרר להגיב אליו.

    רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

    תפריט נגישות