דף הבית
מאמרי גישור
הליך גישור בסכסוכי צוואה

הליך גישור בסכסוכי צוואה

פטירתו של אדם קרוב היא דבר כואב, בעיקר אם הוא אחד שליווה אותנו כל החיים שלנו או חלק ניכר מהם והמדובר הוא בעיקר על הורה.

לאחר פטירה של הורה יש יורשים טבעיים שמקבלים את הרכוש שנשאר ואת כל מה שהיה לו וברוב המקרים אין עם זה בעיות. הילדים של אותו נפטר מתחלקים ביניהם במה שהוא הוריש וכל אחד ממשיך את חייו.

אך יש מקרים רבים בהם הנפטר הותיר צו ירושה אחריו, צו שמחלק את העזבונות שלו בין יורשים שונים ולא תמיד אלו ילדיו בלבד, במקרים אלו יכול אחד מן הצדדים להרגיש מקופח עם מה שהוא קיבל או להרגיש שרימו אותו בכל דרך שהיא, כמו לדוגמא שהחתימה על הצוואה על ידי אותו אדם הייתה תחת השפעה כלשהיא מצד מישהו או כל דבר אחר, והוא לא מסכים לקבל את הדברים כמו שהם.

במקרה כזה יתחילו סכסוכים, פנייה לבית משפט ולא מעט רעש וטרטורים עבור כולם, אך עם הליך גישור ניתן למנוע את זה, הליך גישור מקצועי על ידי מי שהוסמך לכך שיכול למנוע את הבעיות העתידיות ועל ידי הגעה להסכמות בין שני הצדדים ייפתרו הבעיות.

גישור – רצון של שני הצדדים לפתור את המחלוקות

ההבדל בין הליכה לבית משפט, עירוב עורכי דין ופעולות נוספות לבין הליכה להליך גישור בסכסוכי צוואה הוא פשוט. כששני הצדדים שוכרים עורכי דין ותובעים את חלקם בצוואה הם בעצם מכריזים מלחמה האחד על השני. הם יודעים מראש שאין שום סיכוי שהם יגיעו לעמק השווה על מה שהם לא מסכימים עליו ואין להם שום נכונות לעשות את זה.

הליך גישור בסכסוכי צוואה לעומת זאת כשמו כן הוא, מציאת גשר בין שני הצדדים על מנת שיגיעו להסכמות ולא יצטרכו בתי משפט. שני הצדדים מגיעים מראש עם נכונות לפתור את הבעיות ביניהם, נכונות להגיע להסכמות וכמובן בדרך לעשות גם ויתורים מסוימים גם אם הם כואבים. הגעה להליך כזה חייבת להגיע מהמקום הזה שאם לא כן הוא מועד להיכשל מראש.

איך זה עובד בפועל?

הליך גישור בסכסוכי צוואה עובד בפועל בדומה להליך גישור גירושין. ראשית, שני הצדדים מסכימים להתחיל ולעבור הליך כזה, ובהתאם הם בוחרים להם את המגשר שמקובל על שניהם. שנית, המגשר נפגש עם כל אחד מהם ומקבל ממנו את האינפורמציה שהוא צריך כמו מה הוא דורש ואיפה הוא מוכן לוותר. בשלב הבא המגשר כבר קובע עם שני הצדדים ובסדרת פגישות הוא גורם להם להגיע להסכמות שוב, תוך כדי ויתורים של שני הצדדים על מנת שהכול יחזור למקומו בשלום.

הליך גישור כזה יכול למנוע פירק של משפחות ויכול לעשות רק טוב לכולם. אומנם כל צד יצטרך לוותר קצת אך התוצאה תהיה שווה את זה.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

תפריט נגישות