דף הבית
מאמרי גישור
איך מתחילים הליך גירושין?

איך מתחילים הליך גירושין?

מי מכם שקורא כעת את השורות הללו מצוי ככל הנראה במבוי סתום בנישואיו. גירושין מתחילים בתוכנו, בהבנה כי עדיפה הפרידה על הישארות יחד. במרכז שוֹלֶם לגישור צברנו ניסיון רב בתחום גירושין – איך מתחילים, מהם הצעדים המומלצים לפי סדר העדיפויות וכיצד לעשות זאת באופן הכי פחות טראומטי, בשיתוף פעולה ולא בניהול מלחמה עם הצד השני לנישואין.

התחלה נכונה של הליך הגירושין

הנקודה המוקדמת ביותר בה עולה השאלה – להתגרש, מאיפה מתחילים? מתחילה בתוכנו, בטרם נעלה את הנושא בפני הצד השני לנישואין. זו הנקודה המוקדמת ביותר בה מומלץ לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בכך. במרכז שוֹלֶם עומדים לרשותכם עורכי דין ואנשי טיפול משפחתי, אשר יחד יאזינו לפרטי המקרה האישי שלכם, יסייעו לכם להרחיב את התמונה ויציגו בפניכם את השלבים אשר יובילו לפרידה כמה שפחות כואבת.

אנו מתמחים בליווי רצוף שלכם, בין אם תחליטו להגיע יחד ובין אם כצד אחד בשלב טרום גישור, בניהול כל שלבי הגירושין. ההמלצה הכי חשובה, עוד לפני שדנתם בנושא עם איש, היא לשוחח עם אנשי מקצוע ותיקים ומנוסים בתחום, שכן ישנם צדדים טכניים להתחלה נכונה של הליך גירושין.

פתיחת תיק גירושין - מתי והיכן?

הליך גירושין נפתח בפתיחת תיק גירושין והגשת תביעה לגירושין. זאת ניתן לעשות בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה, ולבחירה זו משמעויות רבות המשתנות בהתאם לנסיבות המקרה שלכם.

לפנייה לבימ"ש לענייני משפחה עשויים להיות יתרונות וחסרונות אשר נובעים מהמעמד האישי שלכם: גבר או אישה, הורים או זוג ללא ילדים, ההתנהגות שהובילה לגירושין – כאן למשל כל ערכאה תתבונן בדברים אחרת: בית הדין הרבני פוסק על סמך ההלכה היהודית, ושם מצויות התייחסויות רבות להתנהגות הצדדים או חלוקת ה'אשמה' ביניהם, וישנן התייחסויות הנובעות מהדת היהודית לגבי התנהגות האשה בפרט, בעוד שבימ"ש לענייני משפחה מערב פחות (אם בכלל) שיקולים של "התנהגות הצדדים בתקופת שקדמה למשבר", אינו מנסה לחלק אשמה ופסיקותיו נסמכות על דיני המשפחה המודרניים.

דגשים - בי"ד רבני מול בימ"ש לענייני משפחה

חשוב לזכור: להתנהגויות שעלולות לצבור "נקודות חובה" בביה"ד הרבני לעיתים אין כל משקל בבית המשפט המקצועי. מכאן אנו שבים ומדגישים להיוועץ באנשי מקצוע עוד לפני שגמלה ההחלטה הסופית בלבכם. בכל מקרה, השלב הטכני הסופי של הגירושין – קבלת הגט – הנו נושא המסור רק לבית הדין הרבני וממנו יתקבל הגט. אך לבחירה היכן מתחילים הליך גירושין יש השפעה ניכרת על ניהולו של ההליך ועל תוצאותיו. הליך הגירושין יכול להתנהל בכל אחד מהנ"ל – או, בהליך המומלץ ביותר – גישור.

 

במרכז שוֹלֶם נפגיש אתכם עם נבחרת המגשרים שלנו ונעניק לכם את מירב הבטחון לניהול הליך מוצלח, הוגן ומאוזן. הנבחרת שלנו כוללת מומחים לנושאי גירושין לרבות עורכי דין שזו התמחותם. אנו נערוך מיפוי של התנאים המרכיבים את המקרה הספציפי שלכם – רכוש, ילדים, הסדרים פיננסיים או אישיים המתאימים לכם, ונלווה את שניכם יחד (או רק אחד מכם) עד לסיום מוצלח ועם כמה שפחות משקעים שליליים.

איך לשמור על הילדים ועל עצמנו

המטרה העיקרית בגישור מקצועי לגירושין היא לצמצם את הנזקים שגורמות מלחמות משפטיות למשפחה ולילדים וכן לחסוך עבור בני הזוג ממון רב המושקע בליטיגציה יקרה. שנים של סבל וגרימת סבל, ריסוק התא המשפחתי במלחמות ועלויות ניכרות הן האלטרנטיבה, ומעומק הלב אנו ממליצים לא להגיע לשם. במרכז שוֹלֶם לגישור יסייעו לכם לנהל דיון קשוב והדדי, להכיר ולמצות דרכים נוספות, חוץ-משפטיות, לטיפול קל ומהיר יותר. לצד עורכי הדין שלנו מתמחים אנשי המקצוע הטיפוליים שלנו בייעוץ משפחתי המלווה אתכם ושומר עליכם כמשפחה בהרכב חדש ולא כשני צדדים לעימות שבמרכזו הילדים.

ליווי של עו"ד מטעמכם, הסדרי משמורת ומזונות

מזונות או הסדרי ראייה ומשמורת עשויים 'להיכפות' עליכם מלמעלה, ע"י ביה"ד או ביהמ"ש – אך גם עשויים להיות פרי הבחירה שלכם, באופן המתאים למשפחה שלכם, וזה לב השירות שלנו: להציג בפניכם שפע אלטרנטיבות מקצועיות ולגבש יחד עמכם הסכם הוגן, זריז ומאוזן – וכן, גם אלינו תוכלו להגיע בליווי עו"ד מטעמכם שיסייע לתחושת הביטחון שלכם בכל השלבים.

 

כ-11,000 זוגות ישראלים בשנה עמדו בפני השאלה הלא קלה הזו לגבי גירושים – איך מתחילים וכיצד לצמצם את הכאב והמשקעים. מיותר לציין שזו תקופה הכרוכה ברוב המקרים בשברון לב, גם כאשר פרידה היא הדרך המומלצת ביותר. לבחירה איך להתחיל הליך גירושין השפעה מהותית על איך מסתיים ההליך: פנייה לגישור מעניקה הזדמנות יוצאת דופן לניהול ההליך בהדדיות ובצוותא, להגיע יחד עם בני הזוג להסכמות, לסייע לשמירה על תא משפחתי מתפקד ולמנוע נזק מהילדים ועלויות כספיות גבוהות.

 

צרו עמנו קשר ונשמח להציג בפניכם דרכים קלות וזולות יותר מכל אלטרנטיבה להגעה משותפת להסכם גירושין מקיף, אשר אותו תוכלו להגיש לערכאה הרלוונטית ולקבל עבורו תוקף של פסק דין – ללא שכר טרחה עצום לעו"ד של כל צד, ללא מלחמות כואבות שקורעות את המשפחה, ללא איומים או הטרדות – אלא בדרך הגיונית ומפוכחת: זו התשובה לשאלה איך מתחילים גירושין.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

תפריט נגישות