דף הבית
מאמרי גישור
הדרך הנכונה לחלוקת ירושה בין אחים

הדרך הנכונה לחלוקת ירושה בין אחים

במרכז שולם אנו מתמחים בדרכים קלות ופשוטות לסייע לכם לנהל נכון הליך של חלוקת ירושה בין אחים.

אנו מייסדים שיחה פתוחה ופורה בין בני המשפחה, מעלים את הסוגיות החשובות ויחד איתכם מגבשים הסכם מאוזן והוגן. במרכז שולם לגישור נבחרת מגשרים מומחים הכוללת עו"ד ואנשי פיננסים, עו"ס ואנשי טיפול משפחתי: אנו מרכיבים עבורכם צוות מיומן ומנוסה שיעניק לכם הזדמנות למנוע סכסוכים יקרים הגורמים מצוקה רבה. צרו עימנו קשר כדי להבין כיצד מניעים תהליך קצר ומוצלח של גישור בקרב בני המשפחה, אחלים ואחיות.

סכסוכי ירושה הם גורם נפוץ לקרע משפחתי

למרבה הצער, מצבים של סכסוכים בין יורשים נחשבים לנפוצים ביותר ומשלבים אמוציות רבות עם אינטרסים כלכליים. חלקנו מכירים אחים שנותרו בנתק עקב סכסוך שכזה, ואנו כאנשי מקצוע כאן כדי להציע לכם את היכולת לחלק את הירושה בין האחים והאחיות על ידי גישור, בדרך שתשמור עליכם כמשפחה ובהליך קל וקצר, בהסכמה משותפת אליה תגיעו בצוותא.

קשה להפריז בחשיבות השמירה על הקשר הטוב עם האחים והאחיות במחיצתם התבגרנו: בעוד שחברים חדשים מתווספים בחיים, איננו זוכים באחיות ואחים חדשים. אנו יודעים כיצד משבר זעיר עלול להסלים לקרע מייסר וארוך שנים ומתמחים בהצלת הזמן היקר הזה בזכות יישוב מחלוקות שכאלו, בפרט בקרב המשפחה. המחלוקות שאתם חווים כעת נפוצות ממה שנראה לכם: בקרב משפחות רבות יכול לחוש אחד האחים שהוא זה שבעיקר סעד את ההורים או אחות שלא הספיקה לקבל מההורים סיוע ברכישת דירה: אנו נסייע לכם להסדיר את הכל ברוח טובה ובהסכם ההוגן ביותר עבור כל אחד ואחת מכם.

חלוקת ירושה בין אחים ואחיות לפי צוואה

במידה והמורישים (ההורים למשל) ערכו צוואה מוסדרת אשר עונה על דרישות החוק ובה מחולק הרכוש, הרי שברוב המכריע של המקרים תקויים הצוואה. יורשים רבים אשר רואים עצמם נפגעים מהחלוקה מגישים במקרים כאלו לבית המשפט התנגדות לקיום הצוואה אך בתי המשפט יישאפו ברוב המכריע של המקרים לעשות כל שבכוחם ובמידת האפשר למלא את מצוות המוריש ולא לפרש אותה מחדש.

אך גם ירושה בצוואה מוסדרת עלולה לעורר מחלוקות בתוך המשפחה וליצור סכסוך ירושה בין אחים שרואים עצמם מקופחים, וגם במצב זה אנו נרתמים לעזרתכם, גם אם אין לכם כעת שותפים לשיחה בקרב האחים, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו: המהות של גישור ויישוב סכסוכי ירושה היא בחידוש הקשר ויצירת שיחה פתוחה הנוגעת בכל התחומים, ואפשר לייסד שיח פתוח גם כאשר יש צוואה.  ומה קורה כאשר אין צוואה?

חלוקת ירושה על פי חוק הירושה

אנו דנים במצב בו ההורים נפטרו ולא הותירו צוואה והרכוש לפיכך מתחלק בשווה בין האחים, כאשר במידה ואחד האחים נפטר אזי יורשיו יבואו במקומו (נכדי המוריש). גם במצב זה בו החוק מפרט את אופי חלוקת העיזבון נוצרים למרבה הצער סכסוכים ומחלוקות בין אחים, ואז מתחילים בפניות אל בתי המשפט אשר עלולות להתפתח לכדי הליכים משפטיים ארוכים, מסורבלים ויקרים מאוד.

כידוע לכולנו, המלחמה היא לא רק משפטית ולא נותרת בין כתלי בית הדין. הרגשות העזים והתחושות השליליות, אשר פעמים רבות מציפים משקעים מהעבר, יוצרים סכסוך משפחתי ממנו כולם נפגעים – אתם המצויים בנתק עם האחות או האח, ילדיכם הרואים משפחה במצב מעורער ולרוב גם מהם נמנע הקשר ושאר בני המשפחה אשר הסכסוך מאלץ אותם לנקוט צד בניגוד לרצונם. זוהי התוצאה הגרועה ביותר אליה ניתן להגיע, היקרה ביותר והיחידה שתוסיף עוד כאב וצער על זה שנגרם עקב מות ההורים.

מהי הדרך הנכונה ביותר לחלק ירושה בין אחים?

במרכז שולם לגישור נבחרת מגשרים הכוללת עו"ד ואנשי מקצועות טיפוליים משפחתיים (עו"ס, פסיכולוג) וזהו הצוות הרב מקצועי והמיומן ביותר, והוא שיפגוש אתכם כאן. אנו מביאים עמנו שנים ארוכות של ניסיון משותף בניהול נכון, חברי והדדי של מחלוקות, סכסוכים או שאלות בנושאי חלוקת ירושה בין בני משפחה.

הסכם חלוקת ירושה בין אחים הוא פרי של שיחה קשובה אותה נייסד בינכם, בה ניגע יחד בכל הסוגיות: אנו נדבר על כסף ונכסים, על לשון החוק ועל היכולות שלכם לבחור אחרת, על ההבדלים בינכם בתור יורשים אך בעיקר המאחד אתכם בתור אחים, גם כאשר עוסקים בחלוקת נכסים. זוהי האלטרנטיבה העדיפה ביותר, ללא היסוס, על פני כל דרך אחרת ואנו מבטיחים זאת.

מרכז שולם לגישור – מומחים לגישור בנושאי ירושה

אל תתנו לקרע להיווצר ובטח לא להעמיק. בשיחה איתנו נוכל כבר להעניק לכם כוון לניהול נכון. המגשרים המומחים של 'שולם' מנוסים מאוד בסוג זה של גישור והפתרונות קלים וקרובים משנדמה לכם: גישור מקצועי הנו הליך מהיר ופשוט המונע קרבות משפטיים שיימשכו שנים, הטלת עיקולים, עורכי דין יקרים, תביעות, ראיות וצווים – ובעיקר קרע שלעיתים אינו בר איחוי. חילוקי דיעות יכולים להתקיים אך חשוב שיימצאו מענה מקצועי בזמן אמת: מחלוקות המנוהלות נכון ישמשו כבסיס להסכמות, והסכמות שיותירו כל אחד מכם בתחושה הוגנת הן הבסיס לקשר העתידי שלכם.

ב'שולם' אנו ממקדים את הדיון כך שלא נניח לו לפגוע במרקם המשפחתי, מגיעים להסכם הוגן השומר על זכויות כל יורש ומקובל על כולכם והוא יהווה בסיס לשמירה על הקשר המשפחתי החשוב שלכם. אל תוותרו על הקשר הזה – צרו איתנו קשר.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

תפריט נגישות