דף הבית
מאמרי גישור
הדרך הפשוטה ליישוב מחלוקות ומניעת סכסוך בין שכנים

הדרך הפשוטה ליישוב מחלוקות ומניעת סכסוך בין שכנים

ברוכים הבאים למרכז שולם לגישור – המקום בו נבחרת מגשרים מומחים ומנוסים הכוללת עו"ד, עו"ס ואנשי טיפול מצליחה לטפל במקצועיות, יעילות וזריזות במישורים מורכבים בחייכם.

אם אתם חווים את המצוקה הרבה הנגרמת עקב סכסוכי שכנים, אתם לא לבד: סכסוכים מורכבים אלו פוקדים רבים ועלולים להסב שנים של עוגמת נפש. אנו פותרים בהצלחה ובזמן קצר מחלוקות ומייצרים דיאלוג שמניב הסכמות. אנו מתמחים ביישוב סכסוכים בין שכנים, בדרך שתהפוך את החיים המשותפים לנעימים ומכבדים ובעיקר תאפשר אותם ותאפשר עתיד רגוע ובטוח.

גם אם אתם חשים שעדיין אין לכם שותף לדיאלוג, התייעצו עמנו על דרכי הפעולה הנכונות ובעיקר כיצד למנוע מהמצב להסלים, בדרך לגישור.

"החשד – סכסוך בין שכנים"

מהדורות חדשות רבות מכילות את המילים הללו, ותמיד לצד אירועים קשים. סכסוך בין שכנים יכול להוות מטרד לאורך חיים שלמים ויכול פעמים רבות להסלים ולהגיע למצבים קיצוניים: הגשת תביעות הדדית ומעשי בריונות, התנכלות ואלימות – אלפים חיים במדינת ישראל במצב של סכסוך בין שכנים בבית משותף, בסיטואציה בה כולם סובלים בדרך קבע ותחושת הרווחה נפגמת מדי יום.

קונפליקטים נפוצים בין דיירים בבית משותף גורמים למצוקה ניכרת

בבניין בו גרות מספר משפחות בקרבה צצות ויצוצו מחלוקות. לאנשים שונים הרגלים וערכים שונים, ולעיתים אופי ההתנהגות של אדם בדירתו או במרחב המשותף יוצר מתחים ואי הסכמות עם שאר השותפים לבניין. סכסוכי שכנים נגרמים גם בבתים פרטיים הגובלים האחד עם השני ואף בין דיירים באותו רחוב.

בתלות באופי הצדדים לסכסוך, נראה שאין נושא שלא יכול להוות עילה למחלוקת, החל מהאופניים בלובי דרך ניהול איזור האשפה או רעש צלילי המוזיקה בלילה, החנייה ושטיפת הרכב, הנערים שיושבים עד אמצע הלילה מתחת לחלונכם, תליית הכביסה או השקיית העציצים מהמרפסת למעלה, שכירת צוות ניקיון, הדלקת החימום המרכזי, רעש מנעלי עקב, טלפונים רועשים, השארת חפצים במסדרון – נשמע לכם מוכר? יש אינסוף סיבות שבגינן חיים אנשים בכעס ומתח, ניכור ואף שנאה, ומתדרדרים לעיתים למצבי קיצון. אנו כאן כדי שלא תיפלו אל נתיב מייסר וידוע מראש.

גישור מעניק כלים נכונים ופשוטים לבניית הסכמות בין שכנים

כאשר אנו כאנשי מקצוע עוסקים ביישוב סכסוך בין שכנים, הפתרון הנכון הופך קרוב מתמיד. בין אם המדובר במחלוקת טרייה ופשוטה או בסכסוך רב שנים ודורות, דעו כי מרגע שנבחרת המגשרים המקצועיים שלנו מנהלת את האירוע, הדרך שלכם לייצר הסכמות עם יריבים לשעבר פתוחה. בנבחרת שלנו מומחים לנושא זה במיוחד, כאשר בצוות חברים עורכי דין ואנשי פסיכולוגיה וטיפול דוגמת עו"ס: כולנו מגשרים שזהו מקצועם, כולנו בעלי שנות ניסיון ארוכות ביישוב סכסוכים. מניסיוננו, חבל להתעכב: למצב זה השלכה שלילית ישירה על החיים של כל המעורבים, ולא נדיר שמשפחות מעתיקות את מקום מגוריהן בשל סכסוכים בין דיירים.

אנו מציעים הזדמנות לניהול נכון של מחלוקות בגישה מקצועית שמצליחה לגבש הסכמות ושיתוף פעולה מיידי. אנו תמיד נרגשים לראות כמה מהר הופך ניכור לקירבה כאשר יש הזדמנות לעסוק בפתיחות בגורמי המחלוקת. גם אם כעת אין לכם, לדעתכם, שותפים לגישור, אנו ממליצים להתייעץ עמנו כיצד יוצרים תהליך מקדם של גישור בין שכנים.

גישור בין שכנים מציע פיתרון מהיר שישאר לאורך שנים

המדובר במצבים קשים שגישור מצליח לפתור בקלות: מהי האלטרנטיבה לגישור? כידוע לכם, סכסוכי שכנים יכולים להיגמר בבית המשפט ולעיתים בבית החולים. פנייה לבימ"ש לקבל צו כלשהו היא תחילתו של קרב יקר, בו אתם תשלמו הון מכיסכם לטובת ייצוג משפטי ותאבדו זמן רב ויקר בהגשת תביעות ובקשות לצווים שונים, כריכה של תביעה לפיצוי בגין מטרד או נזק, תביעות המערבות נגישות למקרקעין ועוד ועוד: אלו הליכים העלולים להתמשך לאורך שנים ולשחוק עד עפר את הצדדים לסכסוך. במידה ותגיעו לפיתרון, הרי שיהיה זה 'פתרון כפוי מלמעלה' על ידי בית המשפט בו אחד מכם או כולכם עלולים לחוש מקופחים ולא רק מותשים ומרוששים: וגם אז, זהו פתרון שלעיתים יהיה זמני ואי הנעימות היומיומית תימשך עד פרוץ המחלוקת הבאה. זוהי בפירוש אלטרנטיבה נחותה.

מרכז שולם לגישור מתמחה בבניית הסכמות בין שכנים

במרכז שולם לגישור אנו עוסקים במקרים רבים בהם שכנים השכילו לפנות לגורם מקצועי כדי לפתור את המחלוקות בינהם בדרך הוגנת לכולם וברת קיימא. הסכם גישור טוב מניח עבורכם מנגנונים משותפים שבזכותם תוכלו להגיע בצוותא להסכמות גם בפעם הבאה שתצוץ ביניכם אי הסכמה. הליך הגישור הוא זריז (ואם נשווה אותו אל הזמן שדורשים הליכים משפטיים הרי שהוא בבחינת 'מיידי').

המשקעים הרבים והטענות של כל צד מוצאים מקום קשוב בשיחה משותפת ומאוזנת. אנו מתמחים בכך, ובצוותא מגבשים את ההסכם שדן באירועי העבר וצופה את פני העתיד. אל הפתרון אתם תגיעו יחד בהסכמה משותפת: אנו מציעים את הדרכים להתנהלות, מעלים נושאים כספיים והתנהגותיים ומגיעים יחד להסכמות שיהיו מקובלות על כל הצדדים ויחסכו מכם שנים של עוינות ותחושות קשות המגיעות עד כדי פגיעה בבריאות.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו...

תפריט נגישות